Wymagane dokumenty >> Dodatek mieszkaniowy
Wymagane dokumenty do ubiegania się o dodatek mieszkaniowy:
1. Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego (potwierdzony przez zarządcę lokalu).
Ponadto do wniosku należy dołączyć:
1. Dokumenty potwierdzające wysokość dochodów osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym z trzech pełnych miesięcy kalendarzowych, poprzedzających datę złożenia wniosku, np.:
- zaświadczenie zakładu pracy o dochodach,
- zaświadczenie z ZUS/KRUS lub decyzja ZUS/KRUS,
- alimenty - wyrok sądu i zaświadczenie od komornika, lub oświadczenie w przypadku otrzymywania alimentów dobrowolnych,
- uczniowie/studenci - zaświadczenie ze szkoły lub uczelni o wysokości uzyskanych stypendiów lub świadczeń z tytułu praktyk zawodowych,
- umowy zlecenia, umowy o dzieło,
- zaświadczenie z PUP o wysokości wypłaconych świadczeń lub ich braku,
- zaświadczenie o wysokości dochodu z działalności gospodarczej (PIT 28 lub PIT 36 za poprzedni rok),
- zaświadczenie właściwego organu gminy o wielkości gospodarstwa rolnego w ha przeliczeniowych za poprzedni rok.
2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał i ksero) np. wypis z księgi wieczystej lub akt notarialny, umowa najmu, decyzja o przydziale, spółdzielcze prawo do lokalu, umowa podnajmu, umowa użyczenia, orzeczenie sądowe o prawie do lokalu, orzeczenie sądowe o prawie do lokalu socjalnego lub zamiennego,
3. Właściciel domu jednorodzinnego jest obowiązany dołączyć do wniosku dokumenty albo oświadczenie o wielkości powierzchni użytkowej, w tym łącznej powierzchni pokoi i kuchni, oraz o wyposażeniu technicznym domu. Oświadczenie, o którym mowa, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
Jednocześnie informujemy, iż w toku postępowania administracyjnego Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Słupcy ma prawo żądać dostarczenia innych dokumentów niezbędnych do prawidłowego rozpatrzenia sprawy.